pääsiäis maanantaina, kuten aiemmin kerroinkin, löysi kasvattaja minulta lohjenneen poskihampaan. Minä kun en osaa puhua en pystynyt emännälle kertomaan missä tää hammas lohkesi, no tästä huolimatta emäntä otti tiistai aamuna puhelimen kouraan ja soitti ajan ellääkäriin. Keskiviikko aamuna sitten ajoimme Laumaan ja menimme kuulemaan hampaani kohtaloa - joka oli tyly, poisto! Yöh ajattelin kun kuuntelin ellääkärin ja emännän keskustelua poistosta, ei mikään ihan pieni operaatio tollasen upean poskihampaan poisto.

No emäntä ei sitten ihan sulattanut poisto ajatusta, ja otti torstai aamuna puhelimen käteen ja varasin uuden ajan Anidenttiin Kirkkonummelle, he kun ovat erikoistuneet hammasjuttuihin. Sinne siis torstaina auton nokka, ja uutta tuomiota hakemaan - joka olikin hieman vastaavanlainen. Hammas lohjennut niin siististi että juurihoidolla ja paikkauksella saataisiin hammas pysymään suussa! Hihhei, siitähän minä ilostuin, että saisin tästä eteenpäinkin pureskella luita kummallakin poskella! No emäntä mietti, (ei tosin kauaa) ja päätti pelastaa hampaan. Ilmaista touhuahan tuo ei ole, hinta-arviot 1xhoito 1100e, ja jos joudutaan 2xhoidolla tekemään 2x800e. Mä olin ihan et täh, sehän on vaan hammas! Yritin et jos vaik jätettäis se anestesia pois ja säästettäis, emäntä ei ollut samaa mieltä asiasta. Jälkikäteen ajateltuna ihan hyvä juttu, olisi voinut olla tuskainen hampaan paikkaus :(

No seuraavan viikon tiistain ajeltiin uudestaan Anidenttiin ( ne lääkärit on siellä muuten tosi mukavia ;) ) ja mulle pistettiin peppuun! Hei oikeesti peppuun, rauhoittavaa! Iiks. Siinä me sitten rauhaksiin oltiin, kunnes mua alkoi hirmusesti väsyttää.. Sitten hoitajat ottivat mut kantoon ( joutuivat kyl vähä lihaksii käyttää et saivat mun upean 30kg kropan ylös ;)) ja veivät operaatioon. Nukuttivat, ja sit seuraavan kerran heräsinkin tuttuun höpinään, emäntä ja isäntä siinä katselivat minua kun makoilin viltin alla, mä niin innostuin, et kovin rupesin vikisemään ja vinkumaan, toisaalta kyllä olokin oli niin surkea. Siinä me oltiin, heräiltiin, mä tasaseen tahtiin vinguin, ettei mun rapsutuksia unohdettais. Kunnes alkoivat jalat kantamaan - ja sitten kiireellä pihalle! Kaikki meni ihan hyvin, hoito joudutaan uusimaan sillä verenvuoto oli niin runsasta. Nyt 26pvä menen seuraavaan hoitoon, ja sitten onkin 3kk tarkastukseen.

Tästä hommasta kyllä löytyi ikäviäkin puolia, sillä, mulla tietenkin oli luonnetesti paikka varattuna 18pvä, jonka jouduin jättämään väliin. Oi että. No seuraava kerta on lokakuussa, silloin sitten.

Mitäs muuta, ihanaa että kesä alkaa pikkuhiljaa tulemaan, käytiin Milan kanssa heittämässä talviturkkikin menemään. Emäntä ja isäntä päivitteli ja ihmetteli ku sinne jäihin hypättiin :D

Todistusaineistoakin tuli :

1272110565_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pentutapaaminenkin meillä oli 11.4 Kovin suuri osallistuja määrä ei ollut, Raksu-Maranello, Luka-Masculino ja Mila-Mistral ja minä :)

Kaikki sujui ihan mainiosti, tosin mulla oli hirmu homma pitää Luka-jätkä aisoissa, se kundi on niin hirmu mahtavan kokoinen jo ;)

 

Luka

1272111152_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Raksu

1272111193_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mila ja minä

1272111244_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Mila kävi 24.4 Nikkilässä match showssa, kokeilemassa onneaan ja ennen kaikkea kuulemma treenaamaan 16.5 olevaan näyttelyyn Lappeerannassa.

Hienosti meni, tuomari tykkäsi iha hirmuisesti pikkuMilasta.

Joitain poimintoja tuomarin puheista:

Todella hyvä luustoinen, sopivat mittasuhteet, kaunis, todella lupaava. Puhtaat valk.hampaat. Turkki hieman kuiva. Hienot merkit. Mukava,avoin luonne.

Ja Milahan oli PUN3, vou, ei ois uskonu mätsäristä ;) tuomari kehui vielä palkintosijojen jaon jälkeen, että olisi ollut korkeammankin sijoituksen ansaitseva mutta on niin kovin nuori vielä :)

1272110975_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Että näin, raportoin taas kun jotain maata mullistavaa tapahtuu ;)